Pelik ! Bela 500 Anak Patung Hidup


Salam.....
Huh, arinie byk lak informasi yg an nk kongsi... 
Hope korang xbowink dgn kesemue info ke, tips2 ke yg an kongsikan ngan korang.. :) 
Peace ! ^_^

Seorang wanita dengan 500 anak patung yang menyerupai bayi sebenar, menjaganya seolah-olah mereka benar-benar hidup, menyalin pakaian mereka, membasuh rambut dan membawa bersiar-siar di taman. Sambil menunjukkan anak patung yang berlumuran darah darah di apartmentnya di Stesen Island, Marilyn Mansfield, 33, berkate, die paling gembira dengan koleksi Krypt Kiddies dan Living Dead Dolls.

Wanita yang sudah bersuami dan ibu kepade 3 anak itu tak perna meninggalkan rumah tanpe membawe satu daripade anak patungnya menjadi barangan paling dicari oleh pengumpul. wah ! Awesome tol lah ! huhu..
Menurut arilyn, die mula jatuh hati kepade anak patung seram selepas menonton filem Hollywood yang diterbitkan 1980-an, iaitu Chucky.


"Sudah lama saya sukakan anak patung Chucky. Memiliki anak patung berwajah menakutkan di dalam buaian hitam sentiase menjadi impian saya," KatAnya.

Marilyn yang begitu taksub terhadap anak patungnya kini menjadikan hobinya satu perniagaan. Dia kini menghasilkan anak patung berwajah menakutkan dan menjualnya kepada pelanggan dengan harga mencecah AS$300 ( RM900).  Pengumpul anak patung itu juga taksub dengan anak patung seakan-akan bayi betul yang digelar 'lahir semula'.  Dia juga menghasilkan 'bayi potret' yang direka untuk kelihatan sama seperti anak pelanggannya.

" Bagi saya, lebih banyak kerja perlu dilakukan untuk menghasilakn anak patung yang kelihatan seperti bayi sebenar berbanding membuat anak patung yang berwajah menakutkan."

"Pendek kata, saya berdepan lebih banyak cabaran untuk menjadikan mereka benar-benar kelihatan seperti manusia, " Kata marilyn.

Menurutnya, die menerima pelbagai reaksi setiap kali membawa anak patungnye ke tempat awam. Ada yang terkejut, lebih-lebih lagi yang datang untuk mengagah 'bayinya'.


"Saya membawa mereka keluar bersame0same keluarge saya, meletakkannya ditempat duduk dalam kereta kadangkala di dalam kereta tolak."

"Saya tidak berniat mencari perhatian. Ia hanya membuatkan saya berpua hati. Dan jika orang yang menyangka anak patung itu bayi sebenar atau menyoal saya, saya akan memberitahu mereka bahawa ia hanya anak patung."

Seorang wanita yang melihat satu daripada anak patung saya beru-baru ini berkate, " Bayi anda kelihatan pucat. Dia sakit ke ? " Dia menyentuhnya dan menjerit apabila mengetahui ia anak patung," katanya.

Marilyn yang pernah muncul dalam rancangan 'Koleksi taksub Saya' terbitan TLC berkata, anaknya tidak pernah cemburukan anak pautngnya. Anak lelakinya berusia 7 tahun mempunyai koleksi anak patungnya sendiri manakala anak perempuannya berusia 12 tahun membantu Marilyn menyalin dan memandikan patung anak patung.

Menurut Marilyn, suaminya tidak berminat terhadap anak patung tetapi tidak kisah dengan 'keluarga' mereka yang semakin membesar.

"Saya dapat merasakan ketenangan denga memegang anak patung. Pengalamannya sungguh menarik," Katanya.

"Apabila anak anda masih bayi, ia masa yang istimewa. Dengan memiliki anak patung 'lahir semula', perasaannya ialah seperti masa istimewa sepanjang masa."


2 comments:

o.O said...

wow.. sgt mnakutkan..

Unknown said...

hehehee.. lawak pown ade.. agaknye law kite sendiri terkena cam tuh, camne la.. hahha..